Czym powinien się charakteryzować film promocyjny?

Kręcenie filmu reklamowego

Filmy promocyjne powstają w bardzo konkretnym celu. Najczęściej jest to zachęcenie odbiorcy do zakupu określonego towaru czy skorzystania z usługi. Spot ma również utrwalać w świadomości grupy docelowej świadomość marki. Jego przekaz powinien być pozytywny i niosący pozytywne skojarzenia. Niezbędne jest zatem, by spełniał pewne warunki.

Przyciągać uwagę

Dobry film promocyjny można poznać m. in. po tym, że przyciąga uwagę i zapada w pamięć. Jest to tym trudniejsze, że trzeba się zmieścić w dość ograniczonych ramach czasowych. „Filmy promocyjne są bardzo krótkie – a im krótsza forma produkcji filmowej wchodzi w rachubę, tym więcej wyzwań stawia przed twórcami” – komentuje właściciel firmy produkującej filmy promocyjne Seemedia. Dodatkowo muszą oni pamiętać o tym, by spot odpowiadał wymogom i oczekiwaniom klienta i był spójny z profilem jego działalności oraz ideologią.

Co jest ważne?

Jest wiele kwestii, jakie trzeba mieć na uwadze, chcąc stworzyć skuteczny i efektywny film promocyjny. Poniżej zostały przestawione najważniejsze spośród nich.

  • Czas trwania filmu promocyjnego – od jakiegoś już czasu można wyraźnie zauważyć trend polegający na rezygnacji z długich spotów, które nudzą i zniechęcają widzów. Przyjmuje się, że optymalny czas trwania reklamy to 15 sekund, chociaż ostateczna jej długość jest podyktowana wieloma czynnikami.
  • Informacje zawarte w filmie promocyjnym – reklamowany produkt czy usługa powinny zostać zaprezentowane w pozytywnym świetle, ale niedopuszczalne jest wprowadzanie odbiorców w błąd, ponieważ w ten sposób reklamodawca traci na wiarygodności. Niezmiernie istotne jest to, by informacje zawarte w przekazie były z punktu widzenia odbiorcy przydatne i pomogły mu w podjęciu konkretnych działań, np. zakupu reklamowego produktu.
  • Oprawa wizualna – kolorystyka, jakość zdjęć czy sposób montażu to ważne czynniki przekładające się na to, w jaki sposób film promocyjny zostanie odebrany. Trzeba koniecznie zadbać o to, by były wysokiej klasy i umiejętnie dobrane. Ludzie są wzrokowcami – liczy się dla nich pierwsze wrażenie. Dlatego w reklamie nie ma miejsca na falstart.
  • Chwytliwe hasła – hasła wykorzystywane w filmach promocyjnych podnoszą ich atrakcyjność. Naturalnie pod warunkiem, że są przemyślane i proste, by łatwo wpadały w ucho i nie były trudne do zapamiętania. Warto zauważyć, że wiele określeń z reklam weszło do kanonu codziennego języka.
  • Humor – filmy promocyjne, do których wprowadzone zostały elementy humorystyczne, cieszą się większym zainteresowaniem. Oczywiście nie zawsze jest możliwość zastosowania tych chwytów, bo wyklucza je charakter przekazu.